Solarium

Jag och min låtsassyster har bestämt oss för att sola solarium på onsdag. Det är första gången för mig! Har aldrig riktigt vågat prova men jag har ju velat göra det så nu ska jag äntligen testa! Sedan läste jag det här på en sida och blev lite nervös.

Vilka bör undvika solarium?
Statens strålskyddsinstitut avråder från att sola i solarium för att bli brun. Personer med ljus och känslig hud, liksom barn och unga under 18 år ska inte alls använda solarium. Om du har många bruna födelsemärken bör du inte heller sola. Att använda solarium mer än tio gånger per år anses öka risken för hudcancer. Om du använder solarium bör varje besök anpassas efter din individuella soltålighet och bruksanvisningen ska följas. Första gången i solarium bör du inte ligga längre än 5-10 minuter.



Men, jag hoppas att det går bra ändå! En liten gång kan ju inte skada så mycket, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0